Новини

Фондом посилено контроль за здійсненням видатків на матеріальне забезпеченя

01.04.2019 16:46

Фондом соціального страхування України розробляються та впроваджуються заходи щодо здійснення ефективного контролю за видатками на матеріальне забезпечення, зокрема, в частині обґрунтованості видачі (продовження) листків непрацездатності. Про це в.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергій Нестеров повідомив під час селекторної наради із керівниками та фахівцями управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях і місті Києві 27 березня 2019 року.
Пріоритетний напрям роботи визначено з метою забезпечення фінансової стабільності системи соціального страхування, упередження зловживань і неправомірного використання коштів Фонду.
Зокрема, виконавчою дирекцією Фонду було напрацьовано План першочергових заходів щодо контролю за здійсненням видатків Фонду на матеріальне забезпечення. Документ проходить погодження та передбачає, серед іншого, продовження моніторингу та аналізу листків непрацездатності, що видаються закладами охорони здоров’я, проведення спільно із лікуючими лікарями розглядів виявлених недоліків, участь фахівців Фонду у засіданнях комісій із соціального страхування на підприємствах тощо.
«Робота з посилення контролю за видатками Фонду ведеться вже тривалий час, і сьогодні по багатьом регіонах ми бачимо зменшення кількості оплачених днів непрацездатності. Це результат, зокрема, вчасного виявлення необґрунтовано виданих чи продовжених лікарняних. У залежності від тривалості страхового стажу, Фонд компенсує застрахований особі від 50% до 100% втраченого за період хвороби заробітку. Якщо листок непрацездатності видано неправомірно, це завдає збитки усій солідарній системі соціального страхування», – говорить Сергій Нестеров.
Водночас, за словами С.Нестерова, контроль, моніторинг та аналіз виданих і продовжених листків непрацездатності не має ускладнити отримання допомоги від Фонду для застрахованих осіб, які її потребують. Зокрема, розробляються заходи із покращення якості надання соціальних послуг у взаємовідносинах між закладом охорони здоров’я, працівником, роботодавцем і Фондом соціального страхування України.
У селекторній нараді також взяли участь заступник начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції ФССУ Ганна Харченко та заступник начальника управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції ФССУ Марина Біляєва, які проінформували щодо причин зростання видатків Фонду на матеріальне забезпечення та результатів моніторингу виданих (продовжених) листків непрацездатності.
Начальники управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві надали звіти щодо результатів організації роботи з контролю за обґрунтованістю видачі листків непрацездатності.
Нагадаємо, за підсумками 2018 року із 31 481 проаналізованих листків непрацездатності під час перевірок страхувальників 27,3% виявились виданими із порушеннями, загальна кількість оплачених за рахунок коштів ФССУ днів тимчасової непрацездатності зросла на 5,7% та склала майже 38 млн днів, а середньоденний розмір виплат збільшився на 31,9%. Загалом на фінансування матеріального забезпечення Фондом у минулому році направлено близько 12 млрд грн.
Також з березня 2019 року Фондом соціального страхування України відновлено проведення планових перевірок страхувальників щодо використання ними коштів Фонду. Система контролю отримала нові ризикоорієнтовані підходи, що мають на меті зменшити навантаження на страхувальників (роботодавців) та упередити можливі порушення.
.
Золотоніське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Черкаській обл..

 

Фондом відновлено планові перевірки страхувальників

01.04.2019 16:44

Фондом соціального страхування України з березня 2019 року відновлено проведення планових перевірок страхувальників щодо використання ними коштів Фонду. Водночас, система контролю отримала нові ризикоорієнтовані підходи, що мають на меті зменшити навантаження на страхувальників (роботодавців) та упередити можливі порушення. На цьому під час селекторної наради з фахівцями управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві наголосила начальник управління по роботі зі страхувальниками ВД Фонду Наталія Зеленська.
«Планові перевірки проводяться фахівцями Фонду виключно за умови наявності вагомих приводів, які чітко визначені напрацьованими ризикоорієнтованими критеріями. Тобто перевірки здійснюються лише тоді, коли страхувальник дає для цього об’єктивні підстави. Це дозволяє як не допустити тиск на законослухняних роботодавців, так і забезпечити захист Фонду від неправомірних видатків. Наприклад, підставою для перевірки може бути суттєве зростання кількості днів тимчасової непрацездатності на підприємстві, відсутність повідомлення про виплату коштів застрахованим особам упродовж трьох місяців з дня проведення фінансування Фондом за умови, що страхувальник не зміг пояснити цю затримку, системні порушення тощо», – говорить Н.Зеленська.
Квартальні плани-графіки проведення планових перевірок розміщуються на веб-порталах робочих органів виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві.
З метою підвищення ефективності системи соціального страхування, зменшення навантаження на страхувальників та забезпечення прозорості аудиту, з 2019 року скасовано щоквартальний звіт по використанню коштів Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП. Натомість, з 01.10.2018 було розширено форму заяви-розрахунку та почала працювати система інформування роботодавцем про здійснені виплати застрахованим особам – повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за визначеною формою роботодавці подають упродовж місяця з дня здійснення виплат матеріального забезпечення, окремих виплат потерпілим на виробництві.
Крім того, з жовтня 2018 року Фондом було впроваджено систему попереднього контролю правильності нарахування виплат, яка дозволила мінімізувати можливі помилки при визначенні страхувальниками розміру допомоги та страхових виплат. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надають рекомендації страхувальнику щодо усунення недоліків ще до фінансування виплат. Це дозволяє уникнути частини штрафів, які раніше могли накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів Фонду під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.
Нагадаємо, під час всеукраїнської наради в.о. директора виконавчої дирекції ФССУ Сергій Нестеров зазначив, що Фонд соціального страхування України є однією з найбільш важливих соціальних інституцій країни та щомісяця виплачує українцям 2 млрд гривень страхових виплат.

Золотоніське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Черкаській області

Надання послуг з психологічної реабілітації .

29.03.2019 12:11

Наказом начальника управління з питань праці і соціального захисту населення Чорнобаївської райдержадміністрації від 28.03.2019 року № 16-ОД Товариство з обмеженою відповідальністю Пансіонат «Ірбіс» включено до переліку суб’єктів надання послуг із психологічної реабілітації учасникам антитерористичної операції та постраждалим учасникам Революції Гідності в Чорнобаївського району.

ТОВ Пансіонат «Ірбіс» знаходиться в Херсонська обл, Скадовський район  м. Скадовськ, вул. Поповича, 1, поштовий індекс: 75700.

Телефони реєстратури:+380970133769, +380509453752

Сайт: skadovsk.info/irbis.html

 З інформацією щодо переліку послуг, із використанням методик, інструментарію, прийомів, та способів виконання визначених ТОВ «ПАНСІОНАТ «ІРБІС» заходів з психологічної реабілітації можна ознайомитись в розділі   «Оголошення»

Видатки на фінансування допомог по вагітності та пологах зросли на 13,7% у 2018 році

14.03.2019 08:27

Упродовж 2018 року Фондом соціального страхування України профінансовано 200,7 тис. допомог по вагітності та пологах. За оперативними даними загальна сума видатків склала 3,77 млрд грн, що на понад 456 млн грн або 13,7% більше, ніж у 2017 році.

Право на отримання допомоги по вагітності та пологах від Фонду має кожна застрахована особа у разі настання страхового випадку в період роботи. Нагадаємо, застрахованою є особа, що сплачує та/або за яку сплачується ЄСВ, тобто кожна працевлаштована особа або фізична особа-підприємець. На сьогодні в Україні застрахованими є понад 12 млн осіб.

Допомога по вагітності та пологах у розмірі 100% середнього доходу надається працюючим жінкам за весь період відпустки у зв’язку із вагітністю та пологами.

Для обчислення її суми необхідно помножити розмір середньоденної заробітної плати на кількість днів фактичного перебування у відпустці у зв’язку із вагітністю та пологами.

Підставою для призначення допомоги по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, що видається лікувально-профілактичним закладом, у якому застрахована особа перебуває на обліку.

Комісії із соцстрахування підприємств

26.02.2019 12:50

Комісії (уповноважені) із соціального страхування створюються на кожному підприємстві незалежно від форми власності та приймають рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення застрахованим особам. Відповідно до рішень органу та на підставі поданої роботодавцем заяви-розрахунку Фонд соціального страхування України здійснює фінансування допомоги по тимчасовій втраті працездатності, по вагітності та пологах і на поховання.

«Комісія утворюється, якщо на підприємстві працевлаштовані понад 15 осіб. Якщо працюючих за наймом 15 і менше, на загальних зборах працівників обирається уповноважений. Але орган, який відповідає за страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, має бути на кожному підприємстві, в установі чи організації та навіть у ФОП, де цю функцію може виконувати сама фізична особа-підприємець. Комісія (уповноважений) мають достатньо широкий перелік повноважень: це не лише власне призначення допомоги працівникам, але й контроль за правильним нарахуванням матеріального забезпечення, перевірка дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період хвороби, тощо», – говорить начальник управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції ФССУ Світлана Зарубіна.

Рішенням правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13 затверджено нову редакцію Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Зокрема, відповідно до документу комісія (уповноважений) має право:

- отримувати від роботодавця відомості щодо суми фінансування Фондом для надання матеріального забезпечення найманим працівникам;

- отримувати від робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення безкоштовні консультації з питань застосування законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;

- звертатися за необхідності до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень щодо перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам підприємства;

- перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;

- звертатися до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень у разі спору між комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства та роботодавцем з питань надання матеріального забезпечення застрахованим особам підприємства, а також у випадку невиконання роботодавцем рішень комісії (уповноваженого);

- вносити до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень пропозиції по організації та удосконаленню роботи по соціальному страхуванню на підприємствах.

 

Монетизація субсидії

22.02.2019 10:06

До уваги споживачів, які одержують житлову субсидію!

        З березня 2019 року змінюється механізм виплати житлових субсидій. Для домогосподарств, яким субсидія призначена до 31 грудня 2018 року, починаючи з субсидії за лютий 2019 року вона буде виплачуватись готівкою. 

Для домогосподарств, яким субсидія призначена з січня 2019 року, її надання здійснюється у грошовій безготівковій формі, шляхом перерахування коштів АТ «Ощадбанк» для подальших розрахунків з надавачами послуг.

Інформуємо, що розмір призначеної субсидії на оплату житлово-комунальних послуг за лютий 2019 року буде виплачено:

Пенсіонерам – Пенсійним фондом України разом з пенсійною виплатою (доставка/виплата субсидії буде здійснена поштою або її буде зараховано на пенсійний банківський рахунок);

особам, які не одержують пенсію, - АТ «Ощадбанк» шляхом виплати субсидії через банківський грошовий переказ (для цього необхідно після 12 березня 2019 року звернутись до будь-якого відділення банку з паспортом та ідентифікаційним номером).

Звертаємо увагу, що після отримання субсидії готівкою споживач має забезпечити оплату спожитих послуг, оскільки наявність простроченої заборгованості унеможливить подальше надання державної підтримки. 

 

Як працюватиме монетизація субсидій

19.02.2019 16:34

Пенсіонери отримають допомогу від держави для оплати комунальних платежів за лютий 2019 року у березні разом з пенсією.

Всі решта субсидіантів зможуть отримати субсидію з 12 березня у найближчому відділенні Ощадбанку за пред’явленням паспорту та ідентифікаційного коду.

Увага! Таке поняття як обов’язковий платіж скасовується. Домогосподарство отримає субсидію готівкою та має самостійно розрахуватися за спожитий газ, тепло, воду, електроенергію, а кошти, які залишаться після оплати комуналки, може використати на свій розсуд.

Оплата комунальних платежів після 20 березня не впливатиме на субсидію наступного місяця. Однак, якщо станом на травень 2019 року, у домогосподарства буде прострочена понад місяць заборгованість за послуги понад 340 гривень, субсидію на новий період 2019-2020рр не призначатимуть. 

Нагадаємо, щороку у травні відбувається процес перепризначення субсидій на новий рік. Тому усім  отримувачам субсидій потрібно обов’язково подати Заяву і Декларацію про доходи в управління соціального захисту населення. Автоматичне перепризначення допомоги стосуватиметься лише тих, хто звернувся за субсидією вперше у 2019 році

Про видачу посвідчень

19.02.2019 13:30

Про видачу ( заміну) посвідчень особам, які постраждали  внаслідок Чорнобильської катастрофи

      Інформуємо, що відповідно до пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 551 «Деякі питання видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та іншим категоріям громадян»  (далі – постанова 551), Департаментом соціального захисту населення облдержадміністрації розпочато заміну посвідчень:

  • особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи  (категорія 1);
  • учасника ліквідації  наслідків аварії на  Чорнобильській АЕС (категорія 2 та 3) з числа громадян, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, військових навчаннях із  застосуванням ядерної зброї, складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт.

        Повідомляємо, що заміна посвідчення буде здійснюватися відповідно до подання  райдержадміністрацій (міськвиконкомів) за місцем проживання  (реєстрації) особи на підставі  рішення комісії обласної державної адміністрації з питань видачі посвідчень особам,  які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

        Для заміни посвідчення потрібні такі документи:

        1) заява,

        2) копії паспорту та ідентифікаційного коду,

        3) матове фото 3х4 , що відповідає віку громадянина ( громадянки),

        4) оригінал посвідчення, що підлягає заміні.

 

Більш детальну інформацію можна отримати в управлінні з питань праці і соціального захисту населення райдержадміністрації, каб  103, або за телефоном 22547

Зміни в даданні житлових субсидій

14.02.2019 16:55

3 лютого 2019 року Міністр соціальної політики Андрій Рева провів селекторну нараду з керівниками органів місцевого самоврядування, управліннями соціального захисту населення, Пенсійного фонду України, Ощадбанку і Укрпошти щодо впровадження надання житлових субсидій у готівковій та безготівковій формах.

Так, відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», який було прийнято Верховною Радою України в листопаді 2017 року, визначено, що пільги та субсидії на оплату житлово-комунальних послуг з 1 січня 2019 року виплачуються споживачу у грошовій формі у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми закону і відповідно до ухваленої Кабінетом Міністрів постанови №1176, з 1 січня 2019 року у грошовій (безготівковій) формі надаються субсидії тим домогосподарствам, які вперше звертаються за її отриманням.

"Оскільки житлова субсидія – це державна допомога на оплату житлово-комунальних послуг, важливим є те, щоб отримані громадянами кошти були спрямовані саме на оплату цих послуг. Тому постановою № 1176 встановлено механізм цільового використання бюджетних коштів, передбачених на надання субсидій населенню. Якщо сім’я ощадливо споживала енергоресурси, за результатами опалювального сезону вона зможе використати залишок коштів зекономленої житлової субсидії, який утворився станом на 1 червня на її рахунку, на свій власний розсуд, тобто монетизувати або перевести їх на відкритий нею картковий рахунок в будь-якому банку країни", - роз'яснив Міністр.

Він акцентував увагу на тому, хто і з яких питань має надавати роз'яснення громадянам:

за отриманням інформації з будь-яких питань, пов’язаних з призначенням житлової субсидії, одержувачі субсидії, як і раніше, звертаються до органів соціального захисту населення;

з питань щодо здійснених операцій на обліковому записі в Ощадбанку одержувач житлової субсидії звертається до банку, при цьому може скористатися інформаційно-роз’яснювальними послугами операторів кол-центру банку, а також матиме доступ до свого персонального кабінету на офіційному сайті Ощадбанку;

за отриманням інформації щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості (переплати) одержувачі житлової субсидії звертаються до управителів багатоквартирних будинків, об’єднань співвласників багатоквартирного будинку, виконавців комунальних послуг.

Разом із тим, урядовець зазначив про те, що механізм надання субсидій у грошовій безготівковій формі піддався критиці через те, що гроші не виплачують громадянам, і субсидії залишаються, як і раніше, безготівковими протягом року, а споживач може використати зекономлену суму тільки після завершення опалювального сезону. Тому було прийнято рішення про розроблення альтернативного механізму, а саме виплату субсидії готівкою безпосередньо одержувачам.

"Урядом на засіданні 6 лютого 2019 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України № 62, якою визначено порядок надання субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг у готівковій формі. Того ж дня, на спеціальній нараді в Мінсоцполітики Президент України Петро Олексійович Порошенко разом з Прем’єр-міністром України Володимиром Борисовичем Гройсманом дав офіційний старт довгоочікуваній системі монетизації субсидій, тобто, готівкових виплат одержувачам", - заявив Андрій Рева.

Готівкова форма буде застосована до одержувачів, яким субсидія призначена на поточний опалювальний період починаючи з жовтня-грудня 2018 року. Це близько 4 млн домогосподарств. Вже у березні 2019 року ці домогосподарства отримають готівкові кошти у розмірі призначеної їм субсидії за лютий, у середньому це складає близько 1,5 тисячі гривень. Аналогічні виплати вони отримають у квітні (за березень) та травні (за квітень) 2019 року.

Виплата житлових субсидій у готівковій формі буде здійснюватися органами Пенсійного фонду України тим особам, які одержують пенсії (близько 70 % всіх одержувачів), і таким же шляхом, як виплачуються пенсії: або перерахування коштів на пенсійні рахунки в уповноважених банках, або виплата через поштові відділення, у тому числі з доставкою додому. При цьому виплата субсидії буде проводитись одночасно з виплатою пенсії пенсіонерам.

Особи, які не одержують пенсії, зможуть отримати готівкові кошти у будь-якому відділенні АТ „Ощадбанк” як грошовий переказ (через внутрішньодержавну платіжну систему „Система термінових переказів „Швидка копійка”) або на поточні рахунки в АТ „Ощадбанк” в будь-який зручний для себе час.

Таким чином громадяни мають самостійно контролювати своє споживання житлово-комунальних послуг і своєчасну сплату у повному обсязі підприємствам – надавачам послуг рахунків за них (а не розмір обов’язкового платежу, як було раніше).

"Для забезпечення реалізації відповідного порядку буде налагоджена інформаційна взаємодія між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення, Мінсоцполітики, Пенсійним Фондом України та АТ „Ощадбанк” в електронному вигляді. П

Нова допомога

14.02.2019 16:45

Допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок ІV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідність

 

Законом України від 03.07.2018 № 2476-VIII внесено зміни до деяких законів України щодо посилення соціального захисту осіб, які доглядають за хворими дітьми, який набирає чинності з 01.01.2019.

Вищевказаним Законом внесено зміни до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» в частині надання допомоги на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок ІV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідність.

Право на таку допомогу мають один із батьків, усиновлювачів, опікун, піклувальник, один із прийомних батьків, батьків-вихователів, який постійно проживає та здійснює догляд за дитиною , хворою на один або декілька видів таких захворювань, станів. Перелік тяжких захворювань, розладів, травм, станів тощо, що дає право на одержання вищевказаного виду державної допомоги на дитину, якій не встановлено інвалідність, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Для призначення державної допомоги до органу соціального захисту населення подаються такі документи:

- заява про призначення усіх видів допомоги встановленої форми;

- паспорт або інший документ, що підтверджує особу, та документ, що підтверджує повноваження опікуна, піклувальника, прийомних батьків, батьків-вихователів;

- свідоцтво про народження дитини;

- довідка про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок  ІV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу у порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я.

Допомога призначається з дня звернення до органу соціального захисту населення та надається щомісячно у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Виплата такої допомоги за рішенням органу соціального захисту населення, який призначив допомогу, припиняється у разі:

1) якщо допомога призначена на підставі документів, що містять недостовірні відомості;

2) встановлення такій дитині інвалідності;

3) позбавлення отримувача допомоги батьківських прав;

4) позбавлення отримувача допомоги волі за вироком суду;

5) скасування рішення про усиновлення дитини або визнання його недійсності;

6) звільнення опікуна чи піклувальника дитини від виконання своїх обов’язків;

7) смерті дитини;

8) смерті отримувача допомоги.

Виплата державної допомоги призупиняється у разі:

1) тимчасового влаштування хворої дитини на повне державне утримання за заявою отримувача такої допомоги;

2) влаштування дитини на повне державне утримання у разі відібрання хворої дитини в отримувача допомоги без позбавлення батьківських прав.

У разі припинення дії обставин, передбачених частинами третьою та четвертою цієї статті, виплата допомоги поновлюється за письмовою заявою отримувача допомоги з місяця, в якому припинилася дія зазначених обставин.

Допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок ІV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідність, призначається незалежно від одержання інших видів державної допомоги, передбачених Законом України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми».

 

<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>